Ruta 2 Alt Urgell Terra de Bandolers
La Seu d’Urgell, ciutat històrica, avui dia capital de comarca, presidida per una imponent catedral romànica i una història que parla per sí sola. Des d’un turó dominada pels vestigis de la mil·lenària fortificació de Castellciutat, que ha defensat i protegit durant segles els urgellencs i urgellenques dels atacs enemics a la ciutat. La Seu i els seus entorns us ofereixen un patrimoni natural i cultural per poder assaborir.
Aquesta ruta té els seus inicis culturals a les rodalies de la Catedral, amb quatre pinzellades d’història i llegenda de la Seu. Seguidament davalla cap el parc del Segre i travessa la Palanca per anar direcció a Cerc per la carretera CV-4008, abans d’arribar al poble , en un revolt s’obtenen unes bones vistes de l’ermita de Sant Antoni del Tossal. Continua pujant cap a Ortedó, travessant zones arbrades i rouredes. Al pont del Barranc d’Artedó podreu contemplar un exemplar extraordinari de roure centenari, el roure de la Moixa.
A les rodalies del poble d’Artedó les llegendes de bandolers, Nyerros i Cadells, us transportaran a un altre segle. Eren temps de baralles cruentes que duraren diverses generacions i nissagues de bandolers. Per ser més exactes els segles XVI i XVII.
Un cop passada l’aventura bandolera, la ruta us acosta a Vilanova de Banat, on podreu gaudir de les extraordinàries vistes de la imponent serralada del Cadí.
El camí de tornada serà el mateix recorregut a la inversa, permetent veure racons que de pujada us poden haver passat per alt.
















